dimecres, 13 de gener del 2010

Balut

(Estem a Sumatra, Indonèsia, però encara tinc uns quants posts atraçats de Filipines que no he pogut penjar per culpa de no tenir Internet a ma)

Abans de res, quedi clar el respecte a les diferents tradicions culinàries de cada país.

Dit això, el Balut, un dels plats estrelles de les Filipines, es una de les coses mes repugnants que he vist mai.

Mes, que un plat en si, el Balut es un snack, consumit a totes hores. Es compra a les estacions d'autobus, als ferries o als restaurants de carretera.

Basicament, el Balut es meitat ou dur, meitat kinder sorpresa. Tu te'l prens com un ou dur normal però conte el fetus calent del pollet a mig fermentar (quan te'l serveixen porta aproximadament uns 21 dies de gestació). Es condimenta amb sal i vinagre, al gust de qui el compra. Per menjar-ho cal fer un forat a la closca i xuclar el suquet. Un cop buidat el contingut liquid, es pela i es menja el fetus.

El seu preu escandalosament baix (uns 15PHP = 0.25EUR) fa que sigui mil vegades mes econòmic (i nutritiu) que una bossa de Ruffles (50PHP) o uns cacahuets (40PHP). A un país on la gran majoria de la població no pot accedir regularment a aliments amb alt contingut en proteïnes (com la carn roja, producte inexistent), el Balut es una solució fastigosament bona...

Vaig regalar un Balut al Pere (la venedora va al·lucinar quan li vaig demanar, els estrangers ni el toquen), però no el va voler. Vam decidir obrir-lo i no varem trobar una calcomania a dintre precisament...


5 comentaris:

  1. Arnauuuu!!! com anem??????

    Per favor, acabo de llegir l'últim post i casi poto!!! x favor!! cal ser tan explicit???? ecs!!!!
    Bueno s'ha de dir que mola saber què feu!! i que expliqueu tot el que aneu veient! així també alimenteu la meva enveja quan ho llegeixo des de la feina...pffff!!!!

    Disfruteiu moltissim!!!! petonàs gran als dos!!!

    Helena

    ResponElimina
  2. Que xungo, col·lega! S'han de tenir molt poques manies per menjar una cosa així, llàstima que no us atrevissiu i ens quedem sense saber què tal és.

    ResponElimina
  3. Xavi!

    jo em vaig atrevir amb els grills fregits de Mexic pero no vaig tenir ous de tocar el Balut... els mes veteranos van per balut amb mes dies de gestacio on han comensat a sortir plomes...

    ResponElimina
  4. Helena! Com va tot?

    quina ilusio saber que llegeixes el blog. Aqui a Sumatra on estem ara costa molt trobar internet que funcioni i no puc actulitzar coses noves. ho farem quan estiguem a Malasia. El dia 1 ens trobem amb el Jan a Bangkok.

    un peto molt gran!

    ResponElimina
  5. joder tio...ni el suquet????? jo entenc q menjarse el feto de pollo no...pero fer el forat i xuclar el suquet???? home...

    molts petons a tots dos...us enviarem un regal aquest cap de setmana amb forma humana i ment animal...també conegut com a jan!

    R.

    ResponElimina